Sunday 24 July 2011

tutorial :macam mana nak taw blog kita berat or tak .

ehem ehem..bismillahirahmanirrahim...assalamualaikum.. : D


aku nebes siket lah..first time buat tutorial..even benda ni simple je like kacang botol,kacang panjang ,kacang buncis dan sebagainya, apa apa lah yang seangkatan dengan kacang kann...tapi aku tetap rase nebes..ye lah..bukan senang nak mengajar orang ni,..takot apa yang kita ajarkan tu,orang tak dapat apa yang kita cuba sampaikan..itu antara salah satu faktor communication yang tak berjaya ye anak anak..err..tua sangat ke aku *musykil*..ramai sebenarnye yang tak taw macam mane blog tu berat..dan berape keberatan blog korang tu kan..aku pon baru taw jugekk..oke !nak taw?jom..lets cekedout !..


hee : D .. korang taw ke macam mana nak taw whether korang punya belog yang comel lotey tu berat or not? .... *berape kali nak tanye daaa *


haa?tak taw..takpe.,takpe..meh sini akak nak ajar..(err,akak lah pulak)..yang dah taw tu,bagus lah ye..luas ilmu pengetahuan korang,boleh lah baca entry laen ye..kat blog archieve tu belambak lagi entry lain..aku taip memang untuk korang pon..sila lah..silaa yee..okay,back to the topic.. ! : )


kalau nak check,korang klik je   SINI dulu..then,ada jumpa kotak kan macam ni...



Your domain(s): Enter each address on a new line (Maximum 10)
 


 
masukkan je url korang then klik check..pastu settle lah..akan keluar plak macam ni.. >>


 Domain name Size Load Time Average Speed per KB


nz-akusukekau.blogspot.com/99.32 KB0.15 seconds0 seconds

 
haa....macam mane?lebih 100kB takk??...kalau size  melebihi 100kb,thats mean,korang punye blog tu tersangat lah berat..better buang lah ape yang tak penting tu..aku pun da banyak da buang widget yang tak penting..rase menyemak..pas da buang ni,rasa lega sikett..hari hari nak bukak blog.ecececehhh.. : D..tak payah tunggu lama lama,loading lembab punye pasal kan..aku ni dah la tak penyabar,haha !kalau blog aku yang lembab ni pon aku da curse macam macam..blog yang laen laen  tu macam mana pulak..?er..thehehe..no comment lah..ngeee : D..blog aku tu pon da hampir hampir nak cecah 100kb..tapi takpe..kire selamat ag la tu kan..ngee : D..load time die pon 0.15 seconds je you know..?tak la berat mane kott...oke,tu je la..aku da cakap,easy as ABC right?ni la permulaan tutorial aku,berkongsi ape yang aku taw..law ade benda menarik lagi yang aku boleh share,aku share lagi okay..?setakat ni boleh la kurang cuba cuba yang ni dulu yer ..till then....sekian..time kasihh ~~~~~ babai .. : D 
    


No comments:

Post a Comment